Twice in de spotlights! Dit jaar kent het Eindhovense lichtfestival GLOW geen verschillende lichtkunstwerken en grote groepen mensen door de straten, maar wel een uniek moment. Hoewel er geen GLOW zal plaatsvinden zoals andere jaren, laat GLOW zich de komende dagen (veilig vanuit huis/via de livestream) zien als ode aan de regio. Een beetje hoop en verbinding met het grootste lichtkunstwerk ooit. Alle Twice members op de HTCE kunnen de Twice hubs Beta en Mµ zien stralen :-). ‘’Connecting The Dots’’ start donderdag 12 november om 17 uur, en omvat als kunstwerk de hele stad: ruim 80km2 met meer dan 1500 ledlampen, 1.000 rode lichtpunten en meer dan 20.000 rode kunstwerkjes voor de ramen.
‘’Connecting The Dots’’ omvat als kunstwerk de hele stad. Dit zal de vorm aannemen van 1 groot kunstlichtwerk van twee kunstenaars: Ivo Schoofs en Kari Kola. Het zal van grote afstand zichtbaar zijn; gebouwen, mensen en voertuigen zullen worden gehuld in een warm blauw licht. Op deze achtergrond zullen rood verlichte stippen dansen in de wind. Eindhoven wordt op 12, 13 en 14 november als geheel omsloten met een rustgevende mantel van licht en verbindende rode dots.
Op die dagen zal de HTCE campus langer open zijn, zodat mensen in auto’s over de campus kunnen rijden en de lichtwerken bekijken. Naast onze gebouwen Bèta en Mu zal de hele strip verlicht worden en naar verwachting ook gebouw 1, Shimano en Brunel zodat het ook vanaf de snelweg goed te zien is.
Next Gen
Een bijzonder accent in dit werk wordt verzorgd door lichtkunstenaar Hugo Vrijdag. Met de Ontdekfabriek en Cultuurstation worden 20.000 persoonlijke Dots door basisschoolleerlingen van Eindhoven gemaakt. Basisschool leerlingen zijn uitgenodigd een eigen dot te maken en deze thuis op het raam te plakken bij de start van GLOW. Maar ook inwoners uit Eindhoven en omgeving worden opgeroepen een eigen lichtproject te maken en deze tijdens deze GLOW 2020-dagen voor het raam te hangen. Deze persoonlijke kunstwerken dragen bij aan Connecting the Dots.
Geschreven door
Corinne Moerman
marketing & communicatie
Connecting the Dots
Een ode aan de stad
1 blauwe hemel
1.000 rode ballonnen
20.000 schoolkinderen
125.000 huishoudens