De plek voor (tech) starters! Klik hier voor ons aanbod in ALPHA

De ultieme checklist

Startups investments

Slim kantoor huren voor je startup in Eindhoven

Je hebt het besluit genomen om niet langer vanuit je woonkamer te werken. Je wilt de sprong wagen naar een echte kantoorruimte. Je vraagt je alleen af: “Waaraan moet ik allemaal denken bij het tekenen van zo’n contract?” Klinkt bekend?

Voorkom vervelende verrassingen

Een verkeerde beslissing kan je als startup duur komen te staan. Kies je een kantoor dat te groot is, dan komt je budget in gevaar. Kies je een ruimte zonder labs of vergaderfaciliteiten, dan blijf je continu extern huren. En wat als je snel wilt groeien, maar het huurcontract maandenlang aan je vastklampt? Met andere woorden: een doordachte checklist is cruciaal om straks niet voor vervelende verrassingen te komen staan.

Stap-voor-stap naar je ideale kantoor

Voor je de handtekening zet, gebruik je deze checklist:

Kosten & Financiering

  • Hoe zijn de servicekosten opgebouwd?
  • Zijn er (lokale) subsidies waarop je kunt rekenen?

Locatie & Bereikbaarheid

  • Moet je team met OV kunnen komen?
  • Zijn er parkeerplekken?
  • Hoe ver is het naar de dichtstbijzijnde supermarkt of horeca?

Contract & Opzegtermijn

  • Ben je flexibel om uit te breiden of is er een boeteclausule bij vroegtijdig opzeggen?

Faciliteiten

  • Heb je labs, geavanceerde R&D-apparatuur, of snelle internetverbindingen nodig?

Community & Support

  • Organiseert de verhuurder netwerkbijeenkomsten?
  • Krijg je ondersteuning in de vorm van coaching of incubator-programma’s?

De checklist in de praktijk

Bij Twice zie je deze punten terugkomen in een ‘easy in, easy out’-model, waardoor je met minimale risico’s kunt testen of de hub bij je past. Je begint vaak met een kleine ruimte en groeit indien nodig door naar meerdere units. Ondertussen maak je gebruik van vergaderzalen, gedeelde labfaciliteiten, en kun je deelnemen aan netwerkevents om jouw zichtbaarheid te vergroten.

Een vliegende start door de juiste keuze

Stel je voor dat je na je checklist direct de juiste keuze maakt: Je loopt binnen in een kantoor waar je genoeg ruimte hebt, maar niet meer betaalt dan je kunt dragen. Waar je team kan sparren met andere ondernemers, en waar je elke dag leert van mensen die dezelfde route bewandelen. Je hoeft je niet langer druk te maken over opzegtermijnen of parkeerkaarten; alles is netjes geregeld. Zo hou jij 100% focus op productontwikkeling en sales, terwijl je kantoor een professionele uitstraling biedt.

En dat is het geheim: een goede voorbereiding met de juiste checklist bespaart niet alleen geld, maar zorgt ook voor gemoedsrust en een vliegende start in de professionele wereld.